Brev:
Vågner hver morgen kl. 04 og laver i bleen
11. marts 2013
Alder:
13 mdr.
Vågner hver morgen kl. 04 og laver i bleen
Kære Helen
Jeg har vist en af de børn, du betegner en lærke. Jeg har derfor købt din video om en familie med en lærkedreng, og vi har fulgt dine anvisninger deri til punkt og prikke.
Min udfordring afviger imidlertid på ét punkt: Han laver i bleen hver morgen ml. kl. 04 og 05. (Det har han iøvrigt gjort siden han var helt spæd).
Og det er er netop vores udfordring. Han vågner ved 4 tiden pg er umuligt at få til at sove. (han skal lave i bleen). Efter lidt tid, hvor vi sidder i rummet og han karter rundt i sengen, laver han i bleen. Vi skifter ham i stilhed og forsøger så at få ham til at sove igen. Det er nærmest umuligt. Vi forsøger i 1-1,5 time og så er klokken ved at være 6 - 6.30 og han er blevet godt sulten og vi skal op for at komme i vuggestue og på arbejdet.
Det resulterer altså i en dreng, som har været vågen siden ca. kl. 04, og det samme med mor eller far.
Lykkes det at få ham til at falde i søvn, er det ganske kortvarigt - 5-10 minutter ad gangen, vi kæmper og han sover måske 3 set af 5-10 minutter i tiden fra vi har skiftet ham til klokken bliver 6-6.30.
Jeg tænker, at han er sulten efter at have tømt tarmene, men vi holder fast i, at han ikke skal have mad før efter 06.00.
Det har stået på i flere måneder, og nu kan vi (forældrene) snart ikke mere.
Til baggrundsinfo går han i vuggestue - det startede han med som 10 mdr. Det har været en fest og han stortrives. Han bliver afleveret i vuggestue ved 8-tiden. Vi gør alt for at holde ham til han skal puttes i vuggestuen til formiddagslur, men nogle morgener er han helt skeløjet kl. 07 og helt undtagelsesvist får han så en lur der. Men det hænger slet ikke sammen ift. vores arbejde, da den nogle gange kan blive på 2 timer.
Vi giver ham aftensmad ca. kl. 17.30/18.00 og han får havregryn m mælk på eller grød lidt før kl. 19. Han får ca. 180 ml. mme når han puttes, ca. kl. 19 - 19.30. Af gode grunde kan vi ikke holde ham til kl. 20.00 fordi han er segnefærdig ved 19.30-tiden.
Han sover helt til kl. 04, hvor hele problematikken starter.
Hvordan kan vi undgå alt det natte/morgenroderi? Kan vi lave om på hans afføringsrytme. Hans system er generelt meget aktivt og har altid været det. Han kan have op til 6 afføringer i døgnet.
Selv om han har haft afføring kl. 19 inden vi lægger ham, laver han stadig i bleen kl. 04.
Håber sådan du kan hjælpe os. Vi kan snart ikke mere.
Hilsen Tine